Nog een paar dagen! - Reisverslag uit Uithoorn, Nederland van Charlotte Hoffman - WaarBenJij.nu Nog een paar dagen! - Reisverslag uit Uithoorn, Nederland van Charlotte Hoffman - WaarBenJij.nu

Nog een paar dagen!

Door: Charlotte

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

02 Juni 2014 | Nederland, Uithoorn

Nog maar 6 dagen en dan vertrek ik voor een maand naar Zambia.. De kriebels beginnen nu toch wel al een beetje te komen! Het is nu zo dichtbij!
Om zo goed mogelijk voorbereid op reis te gaan heb ik de afgelopen tijd niet stilgezeten: ik heb een cursus bloedprikken gevolgd bij ATAL-Medial (die zij volledig hebben gesponsord!), een cursus hechten gevolgd en heel veel spullen verzameld van verschillende groothandels in medische spullen (Dencor, Vos Medisch en Utermöhlen). Ook heb ik ervoor gezorgd dat ik een extra stuk bagage mag meenemen.. gratis!

De komende dagen zal ik druk bezig zijn met het afronden van de laatste dingen voor school (morgen heb ik nog een tentamen..), mijn koffer inpakken en vrienden, vriendinnen en familie zien voordat ik vertrek.

Ik vraag me af of je voor zo'n reis ooit écht goed voorbereid kunt zijn. Tijdens de voorbereidingsdag vertelden ze dat je geen verwachtingen moet hebben wanneer je naar zo'n land gaat; wat voor verwachtingen je ook hebt, het is nooit zoals je verwacht! Maar toch ga je, vanzelfsprekend, een soort beeld vormen van hoe dat daar eruit gaat zien. Hoe zien de ziekenhuizen en scholen er daar bijvoorbeeld uit? En hoe zullen de mensen daar zijn?

Genoeg dingen om over na te denken, maar over 6 dagen ga ik het eindelijk allemaal met mijn eigen ogen zien.. een droom die uitkomt! Voorlopig zal ik er nog maar even over dromen en de laatste dagen thuis goed besteden.

Mijn volgende blog schrijf ik waarschijnlijk vanuit Zambia, tot dan!

xxx

  • 03 Juni 2014 - 07:39

    Anouk:

    Nu al trots char!!!! Zo veel spullen ingezameld, super! Xx

  • 05 Juni 2014 - 21:19

    Anne:

    Het is zeker altijd anders van verwacht, maar meestal ook mooier dan je had kunnen bedenken..
    Volgens mij doe je nu al supergoed werk, dat kan daar alleen maar beter worden. :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Mijn naam is Charlotte en ik ben 18 jaar oud. In juni dit jaar zal ik voor een maand vertrekken naar Zambia om daar medisch en sociaal vrijwilligerswerk te doen. Ik heb nog nooit zo'n grote en bijzondere reis gemaakt, dus ik ben erg benieuwd! Via deze site zal ik iedereen die het leuk vindt om mijn verhalen over Zambia te lezen, op de hoogte houden.

Actief sinds 10 April 2014
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 16168

Voorgaande reizen:

08 Juni 2014 - 06 Juli 2014

Vrijwilligerswerk Livingstone

Landen bezocht: